پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119044
سردار نقدي در نشست خبري:
ستاد مردمي آزادي قدس در حال شکل‌گيري است/ جمع‌آوري کمک‌ها در ۴۰ هزار پايگاه بسيج با همکاري کميته امداد
تاریخ انتشار : 1393/07/07 08:32:13
نمایش : 1076
رئيس سازمان بسيج مستضعفين از شکل‌گيري ستاد مردمي آزادي قدس در آينده نزديک خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين در نشست خبري روز همبستگي با کودکان غزه که در محل سازمان بسيج دانشجويي برگزار شد، با اشاره به حمله وحشيانه رژيم اشغالگر قدس به مردم غزه اظهار داشت:‌ ما شاهد هستيم وقتي استکبار توانايي‌هاي خود را پايان يافته مي‌بيند دست به جنايات وحشيانه مي‌زند تا ثابت کند که خطرناک است و در غزه ديديد که آنها شروع به زدن مهدکودک‌ها،‌ مدارس و بيمارستان‌ها کردند.

وي با اشاره به شکل‌گيري ستادهاي مردمي آزادي قدس در آينده‌اي نزديک اظهار داشت: با توجه به حملات ددمنشانه رژيم اشغالگر قدس به مردم غزه و نزديکي روز حمايت از کودکان فلسطيني با مشورتي که با دوستان کميته امداد داشتيم تصميم گرفته شد حمايت‌هاي مقدماتي براي بازسازي غزه انجام شود.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين تخريب 10 هزار و 600 خانه مسکوني به طور کلي و بي‌سرپناهي 108 هزار نفر از مردم غزه و همچنين تخريب 6 بيمارستان و 8 پمپ آب در اين باريکه را يادآور شد و افزود: اين موضوعاتي که ذکر شد مسائلي است که قابل جبران است اما خسارات جاني در اين حملات جبران‌ ناپذير است؛ مردم غزه در اين 55 روز 2 هزار و 230 شهيد تقديم کردند که 578 نفر نوزاد و کودک، 261 نفر از بانوان و مادران بوده و همچنين 11 هزار نفر نيز مجروح شدند.

سردار نقدي با اشاره به شليک 60 هزار موشک و راکت از سوي رژيم صهيونيستي عليه مردم بي‌دفاع غزه تصريح کرد:‌ در اين ميان آمريکا نيز سلاح‌هايي که در رژيم صهيونيستي براي روز مبادا ذخيره کرده بود در اختيار اين رژيم گذاشت و نتيجه تخريب گسترده نوار غزه بود.

وي بيانات اخير مقام معظم رهبري در حمايت از مردم غزه را يادآور شد و افزود: رهبر معظم انقلاب از ما دو مسئله را خواستند اول کمک امکاناتي به مردم غزه و تسليح مقاومت فلسطين و وظيفه دوم نيز معارضه با کساني است که عامل اين نسل‌کشي‌ها بودند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين بار اصلي حمايت از مردم غزه را بر دوش رسانه‌ها دانست و افزود: رسانه‌ها نگذارند که خون شهداي فلسطين به هدر برود.

سردار نقدي ادامه داد: کميته امداد و بسيج مستضعفين با هماهنگي يکديگر در مجموع 40 هزار پايگاه بسيج، مسجد و حسينيه را آماده دريافت کمک‌هاي مردمي براي بازسازي غزه کردند و شماره حساب‌هايي در اين زمينه اعلام شده است.

وي ادامه داد: برنامه‌هاي جمع‌آوري کمک‌ها براي مردم غزه از روز چهارشنبه 9 مهر تا عصر جمعه 11 مهر ماه برگزار خواهد شد.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تاکيد بر اينکه نمي‌گذاريم خون شهداي فلسطيني به هدر برود و در اين راستا به ديگر کشورهاي اسلامي براي شرکت در اين ستاد مردمي فراخوان خواهيم داد، اظهار داشت: از مردم درخواست داريم که کمک‌ها به صورت نقدي باشد چون بردن اجناس به غزه به دليل کارشکني‌هاي رژيم صهيونيستي و همچنين عدم همکاري برخي کشورهاي همجوار پيچيده است.

سردار نقدي در ادامه نشست در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه آيا براي حضور ديگر کشورهاي اسلامي در اين گونه ستادها و روزهاي بزرگداشت حرکتي انجام شده يا خير، گفت: روز همبستگي با مردم فلسطين در تقويم ملي ثبت شده و مربوط به سال‌هاي گذشته است؛ البته ما بايد برنامه‌اي براي سالگرد شهداي غزه داشته باشيم و در اين راستا با ديگر کشورهاي اسلامي هماهنگي کنيم.

وي زمينه‌هاي لازم براي کمک مسلمانان ساير کشورهاي همجوار به مردم مظلوم فلسطين را فراهم خواند و افزود:مردم ديگر کشورها نيز مي‌توانند با مراجعه به شعب بانک ملي کمک‌هاي خود را براي مردم مظلوم فلسطين ارسال کنند و اميدواريم اين ستادها با ديگر کشورها نيز هماهنگي لازم را به وجود آورند تا کار مفيدي در اين راستا انجام دهيم.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين در پاسخ به سؤال ديگري درباره سلاح‌هاي اهدايي برخي اصناف به سازمان بسيج براي ارسال به مقاومت فلسطين گفت: بازاريان رشت، تبريز، تهران و ديگر شهرستان‌ها اعتبار تامين سلاح‌ها را داده‌اند و اين سلاح‌ها از مسير خود به دست اهلش خواهد رسيد.

سردار نقدي تصريح کرد: بعضي از اين سلاح‌ها به دست اهلش رسيده و مابقي نيز خواهد رسيد و ما اميدواريم که قبل از بکارگيري اين سلاح‌ها، رژيم صهيونيستي نابود شود ولي اگر کار به آنجا رسيد کرانه باختري نيز پاسخ لازم را خواهد داد.

وي در پايان با بيان اينکه جوانان زيادي براي اعزام به مناطق مختلف سوريه و لبنان به ما مراجعه مي‌کنند و من مي‌خواهم به اين جوانان بگويم که هم اکنون در اين ميدان‌ها نيروهاي جهادي با انگيزه براي بازسازي و دفاع وجود دارند؛‌ امروز شما بايد مردم را براي کمک به مقاومت فلسطين تشويق کنيد.

انتهاي پيام/گ

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html